Hoe houd je je relatie met social media gezond in een tijd waarin je (eigen)waarde zo gekoppeld wordt aan je online output en Big Tech-statistieken? Ik worstelde er zelf mee, tot er onverwachte hulp kwam uit 2021.
Lange tijd voelde ik weerstand om op de publiceerknop te drukken. Niet voor klanten (gelukkig, want anders weinig omzet ๐), maar voor mijzelf. Als iets niet binnen een kwartier genoeg likes had naar mijn zin, haalde ik het maar weg. โHoe kun jij je nou nog marcom-professional noemen?โ
Heel eerlijk: die weerstand is nog niet helemaal weg. Zeker op grauwe herfstdagen als vandaag pak ik het liefst mijn koffer in. Lijkt me heerlijk, anoniem leven op een tropisch eiland. Genieten van strandzand tussen de tenen, in plaats van met lede ogen kijken naar online bokspartijen tussen mensen met haar op de tanden.
Maar online ontdekte ik ook dat de 2021-versie van mijzelf al een bemoedigende blog had geschreven hierover. Ik weet dat dit schrijfsel uit de krochten van mijn Google Drive je kan helpen. Als je zakelijk actief โmoetโ zijn online en een gezonde relatie wilt met social media tenminste.
(๐๐ฉ, ๐ฅ๐ฆ ๐ฃ๐ญ๐ฐ๐จ๐ต๐ฆ๐ฌ๐ด๐ต ๐ช๐ด ๐ช๐ฏ ๐ฉ๐ฆ๐ต ๐๐ฏ๐จ๐ฆ๐ญ๐ด. ๐๐ต๐ข๐ฎ๐ต ๐ถ๐ช๐ต ๐ฅ๐ช๐ฆ ๐ต๐ช๐ซ๐ฅ ๐ฅ๐ข๐ต ๐ช๐ฌ ๐ฏ๐ฐ๐จ ๐ด๐ฐ๐ญ๐ฐ-๐ง๐ณ๐ฆ๐ฆ๐ญ๐ข๐ฏ๐ค๐ฆ๐ณ ๐ธ๐ข๐ด ๐ฐ๐ฏ๐ฅ๐ฆ๐ณ ๐ฅ๐ฆ ๐ฏ๐ฐ๐ฆ๐ฎ๐ฆ๐ณ โ๐๐ข๐ฅ๐ข๐ฎ๐ฆ ๐๐ข๐ณ๐๐ฐ๐ฎโ. ๐๐ฏ๐ฏ๐ฆ๐ฉ: ๐ธ๐ฆ ๐ฌ๐ถ๐ฏ๐ฏ๐ฆ๐ฏ ๐ข๐ญ๐ญ๐ฆ๐ฎ๐ข๐ข๐ญ ๐ป๐ฐ ๐จ๐ฐ๐ฆ๐ฅ ๐๐ฏ๐จ๐ฆ๐ญ๐ด, ๐ต๐ฐ๐ค๐ฉ, ๐๐ฆ๐ฅ๐ฆ๐ณ๐ญ๐ข๐ฏ๐ฅ๐ฆ๐ณ๐ด? ๐๐ถ๐ด ๐ช๐ฌ ๐ญ๐ข๐ข๐ต ๐ฉ๐ฆ๐ต ๐ฎ๐ฐ๐ฐ๐ช ๐ด๐ต๐ข๐ข๐ฏ ๐ช๐ฏ ๐ฅ๐ฆ ๐ต๐ข๐ข๐ญ ๐ท๐ข๐ฏ ๐ต๐ฐ๐ฆ๐ฏ)
Wie wat bewaart heeft wat. Gelijk een aanmoediging om eens je archieven in te duiken. Wat je toen deed, was misschien zo gek nog niet.Je maakte in ieder geval iets en leerde. Daโs altijd beter dan stilstaan door impostor syndrome. Want stilstaan, daaraan heb ik doorlopend een hekel.
Dus bemoedigende woorden uit 2021 voor jou en andere creatievelingen, actueel in 2023 en verder ๐:ย
๐ Seintje over nieuwe berichten in je inbox krijgen?
Vul dit formulier in. Op voorlopig extreem onregelmatige basis krijg je dan een update in je inbox als ik wat nieuws publiceer. Verder geen commerciรซle adders onder het gras.
Auteur van deze blog
Gerieke Pluimers
Ondernemende schrijf-, beeld- en reisliefhebber uit Twente. Ruim 10+ jaar ervaring in marketing en bedrijfscommunicatie. Met oog voor het totaalplaatje, een nuchtere kijk op marketingcommunicatie en scherpe pen help ik organisaties online ontwikkelen. Via geriekepluimers.nl deel ik woord- en beeldverhalen van mijn hand.
Meer lees- en kijkvoer ๐
Over het eindpunt van FreshText en nieuwe hoofdstukken
Waarom mijn partner en ik een punt zetten achter ons content- en copybureau FreshText.